Beef Stroganoff

Kolejny weekend i kolejny ciekawy przepis. Dla odmiany wołowina. Nie jest żadną nowością, że lubię gotować zwłaszcza jak ma kto jeść i smakować. W trakcie tygodnia pracy gotowanie dla siebie jest ani przyjemne ani zabawne. Po pierwsze wieczorem nie ma sensu sie objadać, a po drugie gotowanie zajmuje troche czasu, i to jedzenie w samotności coś strasznego… Ale przyszedł weekend, więc trzeba nakarmić pasibrzucha. Do tej pory był kurczak, piersi z kurczaka, udka, piersi, itd. Tym razem dla odmiany wołowina.

Beef Stroganoff

  • pół kilograma wołowiny
  • cebula
  • 30 dkg pieczarek
  • 1-2 cukinie
  • kostka do mięsa wołowego
  • śmietana
  • oliwa
  • pieprz
  • mąka, jeżeli jest za rzadkie

Wołowinę pokroiłam w cienkie paseczki i razem z posiekaną cebulką wrzuciłam do garnka na rozgrzaną oliwę. Kiedy już zmieniła kolor z czerwonego na brązowy, dolałam szklankę rosołu z kostki i dość dużo pieprzu. Kiedy wszystko się powoli dusiło, ja dorzucałam krojone w plastry pieczarki i cukinie w kostkę. Po około 30 min duszenia pod przykryciem, zostawiłam całość bez przykrycie na około 10 min mieszając, żeby woda odparowała, na koniec zabieliłam śmietaną. Jeżeli potrawa ma być podana z piecywem to możną zagęścić mąką, ale ja planowałam ryż, więc nie powinno być za suche.

Wyglądało to mniej więcej tak…

W zasadzie czemu ja nie zrobiłam zdjęcia? Nie wiem, muszę zacząć fotografować co ugotuję, kiedyś napiszę książkę kucharską jak Bree Van de Kamp. A tymczasem smacznego!

3 thoughts on “Beef Stroganoff

  1. Uwielbiam Stroganoff i takie publiczne obnoszenie sie z tym pwinno byc zabronione!!!Slina do dzis mi po brodzie cieknie 🙂

Skomentuj

