Risotto kurczakowo-oliwkowe

Moja inwencja twórcza i głód dały o sobie znać.
Składniki:
  • 250 g drobno pokrojonego kurczaka (pierś lub udka)
  • 1 kostka rosołu drobiowego
  • pół cebuli drobno pokrojonej
  • 100 g ryżu
  • 100 g zielonych oliwek pokrojonych w kostkę
  • 2 pomidory (bez skóry i pestek pokrojone w kostkę)
  • 100 g żółtego sera
  • kilka łyżek śmietanki
  • oliwa
  • sól, pieprz, mieszanka dowolnych przypraw włoskich

Na patelni rozgrzałam oliwę i zeszkliłam cebulę, potem dodałam ryż i smażyłam, aż oliwa zniknie. Potem zalałam połową kostki rosołowej rozpuszczonej w wodzie. Ryż przykryłam i odstawiłam na mały ogień. Wróciłam do niego dopiero jak rosół zniknął, znów podlałam go płynem z duszącego się kurczaka i dodałam, oliwki i ser. Ryż trzeba podlewać w momencie kiedy na patelni zaczyna skwierczeć, a ryż nadal nie jest miękki. Trzeba uważać, bo taki ryż bardzo łatwo przypalić. Kiedy był już wystarczająco miękki, dodałam śmietanę i wymieszałam z resztą.

W tym czasie w garnku rozgrzałam oliwę i wrzuciłam pokrojonego kurczaka, obficie posypałam przyprawami, następnie podlałam druga połową rosołu z kurczaka i dodałam pokrojone pomidory. Przykryłam i zmniejszyłam ogień, mieszając co jakiś czas. Kiedy kurczak już był gotowy, odlałam z garnka zbędną ilość płynu i wrzuciłam tam ryż z patelni. Wszystko dokładnie wymieszałam – gotowe. Najlepiej serwować z białym winem.

Afiyet olsun!

2 thoughts on “Risotto kurczakowo-oliwkowe

    • a wyobraź sobie, że było takie dobre, że nie zdarzyłam zrobić zdjęcia, a najgorsze jest to, że dziś znów to samo ugotowałam dla G… i co? i też nie zdarzyłam 😀 bo dosłownie wchłonęliśmy wszystko 😀

Skomentuj

