Kompletna chińszczyzna

Z okazji Ramazanu i spotkania z Julia ugotowałam… chińszczyznę. Przepis specjalnie dla Eli.

Dla wymagajacych i krytykantów: ja nie jestem sinologiem, i wiem, że to co ugotowałam ma niewiele wspólnego z chińskim daniem. Ale biorac pod uwagę, środki finansowe, możliwości logistyczne (w Turcji mocno okrojone), oraz moje umiętności, uważam, że efekt był dość imponujacy.

Skład:

  • pierś kurczaka albo 200 gram wołowiny
  • kabaczek albo cukinia
  • marchewka
  • papryka zielona i czerwona
  • (pieczarki)
  • puszka kukurydzy
  • kiełki
  • sos sojowy
  • ryż
  • sól, pieprz, papryka chilli
  • oliwa

Kurczaka albo wołowinę kroję w drobne paseczki i wrzucam do garnka na rozgrzana oliwę, podsmażam doprawiajac sola i pieprzem. W międzyczasie kroję w słupeczki/paseczki kabaczka, marchewkę i paprykę, otwieram i odsaczam kukurydzę. Kiedy już mięso jest białe dodaję warzywa i obficie polewam sosem sojowym i posypuję papryka chilli. Jak już warzywa sa trochę miękkie, dodaję kiełki i kukurydzę i jeszcze trochę duszę pod przykryciem. Do tego ryż na sypko (ja wolę po turecku, to znaczy na bulionie, a nie samej wodzie). I gotowe. Smacznego!

6 thoughts on “Kompletna chińszczyzna

  1. Mam cię!!!
    czy dlatego turecki ryż jest taki …pyszny 🙂 bo gotowany na bulionie??? a może więcej konkretów 🙂 znów jestem w kraju i o pilav moge tylko pomarzyć :/
    proszę o przepis
    Kasia

    • hehehe 🙂
      w kolejnym przepisie wszystko stanie się jasne :D,
      specjalnie dla Ciebie zrobię ryż po turecku wg przepisu, którego mnie nauczono 🙂

  2. Hej mam pytanie odnośnie wycieczki na szczyt Sapphire of Istanbul bardzo interesuje mnie czy można wjechać na taki taras w innym wysokościowcu ponieważ zależy mi na ujęciu Sapphire i innych wieżowców najlepiej nocą ale nie mogę znaleźć informacji. Boje się że z nocnym „zwiedzaniem” może być ciężko ale wiem że w USA wieżowce oferują takie atrakcje, chodzi mi po prostu o wjazd po zmroku. Będę w Stambule za jakiś tydzień niestety tylko na dwa dni. jeśli polecasz jakieś miejsca napisz a ja jutro jeszcze przestudiuję trochę blog!

    • Hmmm trudne pytanie, nie słyszałam o takiej możliwości, ale wiem, że można wjechać na szczyt Trump Towers i z tych wież widać Sapphire, co prawda jest dość daleko, ale widać. Napisz jeżeli udało Ci się znaleźć coś więcej, sama bym skorzystała. Wiem też, że piękne widoki roztaczają się ze wzgórza Camlica na Stambuł, ale to znów po drugiej stronie Bosforu.

  3. Kiedy robiłam tę potrawę ostatnim razem to podlałam wszystko nie tylko sosem sojowym, ale i białym wytrawnym winem… i jest jeszcze lepsze niż było 😀 Spróbujcie!

Skomentuj

