Sezon na hamsi

Nadejszła wiekopomna chwiła… mój mężczyzna zrobił dla mnie kolację, a na kolację była ryba – hamsi, nie jedna nie dwie, a całe kilo. W rezultacie tego działania ma skaleczony palec, moja kuchnia będzie „pachnieć” trzy dni rybą i smażeniem, ale coś za coś jak to mówią… czyż nie jest wspaniały?

G rozczulił mnie zupełnie kiedy w sklepie powiedział, że on przygotuje kolację. A w domu zaczął snuć opowieść o rybkach hamsi, o tym że hamsi poławia się głównie nad Morzem Czarnym, bo tam są odpowiedniej wielkości. Rybki hamsi są też w Morzu Marmara, ale zanim tu dopłyną to rosną i już nie są takie dobre. Dlatego większość rybek jest poławiana w Morzu Czarnym daleko na wschodzie, a potem transportowana po Turcji.

Lista zakupów:

  • 1 kg hamsi – w sklepie i na bazarze panowie od razu ryby czyszczą, więc nie ma strachu
  • mąka kukurydziana
  • oliwa
  • cebula
  • cytryna
  • coś na sałatkę, najlepiej sałata, papryka i sos z granata

Koszt to około 15 TL (=27 PLN). Teraz jest sezon na ryby więc za kilogram hamsi w Migrosie zapłaciliśmy 7,5 TL.

Najpierw rybki trzeba umyć

Potem obtoczyć w mące i układać na patelni, na rozgrzanym tłuszczu

Dołożyć plasterki cytryny i cebuli na wierzch

Zaciąć się przy krojeniu cebuli w plastry i krzyczeć: Iza! Skaleczyłem się! Daj plaster!

A Iza robiąc sałatkę ma szukać plastrów i zalepiać rany

Tak oto wygląda gotowa ryba

A tak ranny kucharz przy kolacji

A tutaj widać jak Iza zamienia rybki w… ogonki

Afiyet olsun!

PS. Możecie pominąć tę część ze skaleczonym palcem.

2 thoughts on “Sezon na hamsi

  1. generalnie nie lubię ryb , ale jakoś do tych małych mam sentyment chyba po zjedzeniu balık ekmek w małym przydrożnym barze gdzieś niedaleko od Akçay, który okazał się przepyszny, czym niesamowicie mnie zaskoczył 😉

Skomentuj

