Ratunku! Trzęsienie ziemi!

Ledwo wczoraj poleciał G, a tu już się ziemia trzęsie!!! Tylko tego mi brakowało!!! Litości…

Moje 14. piętro na chwile przestało być ciepłym azylem i ruchy wywołane przez trzęsienie ziemi przyprawiły mnie o gęsią skórkę. Na szczęście nic poważnego się nie wydarzyło. A jeszcze 3 dni temu pytałam G przerażona, co będzie jak będzie trzęsienie, a ja tu będę sama.

Trzęsienie ziemi nawiedziło północną część Morza Egejskiego, przy północno-zachodnich wybrzeżach Turcji. Wstrząsy były odczuwalne m.in. w Stambule i Atenach. Epicentrum znajdowało się ok. 40 km na południowy wschód od greckiej wyspy Limnos i ok. 95 km na południowy zachód od tureckiego miasta Canakkale. Policja z Limnos nie otrzymała doniesień o zniszczeniach ani ofiarach. W Turcji także nie odnotowano strat. Gubernator Canakkale Azim Tuna powiedział dziennikowi „Hurriyet”, że wstrząsy trwały ok. 30 sekund. Według tureckich służb geologicznych wstrząsy miały siłę 6,2 w skali Richtera. (za http://www.rp.pl).

Przerażające dla mnie jest to, że epicentrum tego trzęsienia ziemi znajdowało się ponad 400 km od Stambułu, a ja je czułam na swojej kanapie…

Skomentuj

