Kurs języka tureckiego

Zapisałam się na mój pierwszy kurs języka tureckiego. Do tej pory uczyłam się sama, ale teraz pod wpływem pewnych wydarzeń postanowiłam zebrać się w sobie i wygospodarować trochę czasu i pieniędzy. 

W tym celu udałam się do szkoły, aby zrobić test poziomujący. Ku mojemu zdziwieniu i wbrew mojej wrodzonej skromności zdałam test do 3 grupy, a więc na poziom B1, z małymi potknięciami z poziomu A2! Niestety moja grupa weekendowa nie utworzyła się z powodu zbyt małej ilości chętnych. Postanowiłam się zapisał się na poziom A2, zawsze to praktyka w mówieniu, a gramatykę mogę dalej sama z książek rozwijać.

Pierwsze zajęcia przyniosły mi wiele radości, taki powrót na studia. Uczę się, ktoś mnie poprawia, robię notatki, itd, itp. Staram się mówić tylko i wyłącznie po turecku na zajęciach. A moja grupa to prawdziwy miszmasz narodowościowy: Amerykanin, Australijka, Anglik, Niemiec, Ukrainka wraz ze swoim synem, Francuz, Azer oraz człowiek, którego pochodzenie nie znam, ale wydaje mi się, że pochodzi z Syrii albo innych terenów zagrożonych. Dlaczego tak uważam? Bo na ostatnich zajęciach ćwiczyliśmy czas przyszły i oczywiście musiałam wypalić z pytaniem: kiedy pojedziesz do swojej ojczyzny? Z pozoru banalne pytanie, zmienia wydźwięk w zależności od tego komu je zadamy. Prawdopodobnie nigdy, brzmiała jego odpowiedź.

A na koniec trochę tureckiej kulturówki… Na zajęciach ćwiczyliśmy odpowiedzi na pytanie: która godzina? Nasz nauczyciel powiedział, że „w Turcji nie określa się czasu w sposób bardzo dokładny”. To znaczy nie mówi się, że jest druga za siedem, tylko że jest druga za pięć, albo za 10. Tak… w Turcji rzeczywiście nie określa się czasu w sposób bardzo dokładny… za tydzień, albo za dwa albo za trzy.

4 thoughts on “Kurs języka tureckiego

Skomentuj

